Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på mange af de spørgsmål der kan opstå før, under og efter dit køb

Generelle spørgsmål

Er jeres parfumer 100% ægte og originale?


Ja. Hos Duftia.dk sælger vi kun 100% originale parfumer, som vi køber gennem autoriserede leverandører og officielle distributører i EU. Vi garanterer fuld ægthed på alle produkter.

Hvor køber Duftia sine parfumer fra?


Vi handler udelukkende med godkendte distributører og officielle leverandører i EU. Det sikrer, at alle produkter er ægte, uåbnede og leveres direkte fra sikre kilder.

Sælger I kun nye produkter?


Ja. Alle produkter hos Duftia.dk er helt nye, ubrugte og forseglet i original emballage. Vi sælger aldrig brugte eller testere.

Hvor mange parfumer og brands har I?


Vi har over 17.000 parfumer og 150 brands i sortimentet, og vi tilføjer nye produkter hver dag.
Finder du ikke din parfume, så kontakt os, vi har den højst sandsynligt allerede.



Er der skjulte gebyrer eller prishop?


Nej, vi lover fuld gennemsigtighed. Der er intet betalt medlemskab, ingen skjulte gebyrer, ingen kunstige “før-priser” og ingen prishop i kurven.
Når vi kører tilbud, er det vores egne reelle priser, der sættes ned, ikke oppustede vejledende priser.

Tilbyder I gaveindpakning eller gavekort?


Nej. Vi tilbyder desværre ikke gaveindpakning på nuværende tidspunkunkt.

Du kan købe digitale gavekort, som leveres direkte på mail og kan bruges til alle produkter på Duftia.dk.

Hvordan hjælper I miljøet og undgår spild?


Ved at have fjernlager i EU undgår vi overproduktion og unødig transport. Samtidig arbejder vi løbende på at reducere CO₂-aftryk ved at genbruge emballage og samarbejde med transportører, der prioriterer bæredygtighed, fx Instabox

Levering og fragt

Sender I fra Danmark eller udlandet?


Vi sender fra to lagre:

  • Et dansk lager med hurtig levering
  • Et lager i EU (for at holde bla. priserne nede og undgå overproduktion).

    Begge lagre er fuldt integreret, så du altid kan se den præcise forventede leveringstid på produktsiden.
Hvor lang er leveringstiden?


Leveringstiden afhænger af, hvor varen sendes fra:

  • Lager i Danmark: 1-3 hverdage
  • Lager i EU: 4-8 hverdage

    Du får altid et trackingnummer når ordren afsendes, så du kan følge din pakke.
Hvorfor har I et lager i EU?


For at kunne tilbyde lave priser og undgå spild ligger størstedelen af vores varer på fjernlager i EU. Vi bestiller hjem løbende efter efterspørgsel.
Det betyder, at leveringstiden kan være lidt længere end hos vores konkurrenter, men det er et bevidst valg. Det hjælper os med at undgå overproduktion, minimere unødvendig transport og holde priserne lave for dig som kunde.

Hvad koster fragt hos jer?


Hos Duftia.dk tilbyder vi fragt helt ned til 15 kr. uanset størrelsen på din ordre. Fragtprisen afhænger af, hvilken leveringsmetode du vælger ved kassen.

Hvilke fragtfirmaer samarbejder I med?


Vi samarbejder med Instabox, DAO og Bring, for at sikre fleksibel og hurtig levering.

Kan jeg ændre leveringsadressen efter bestilling?


Ja, hvis din ordre ikke er afsendt endnu. Kontakt os hurtigst muligt via kundeservice, så retter vi adressen.

Hvordan sporer jeg min ordre?


Så snart din pakke afsendes, modtager du en mail med dit trackinglink. Her kan du følge din ordre hele vejen.



Betaling og rabatter

Hvilke betalingsmetoder tilbyder I?


Du kan betale med MobilePay, Visa, Mastercard, Maestro, American Express, Apple Pay, Google Pay og Shop Pay.

Alle betalinger er krypterede og sikre.

Kan jeg betale med MobilePay?


Ja, vi accepterer MobilePay på alle køb.

Hvordan bruger jeg en rabatkode?


Indtast rabatkoden i feltet "Rabatkode" i kassen indenbetaling, så trækkes rabatten automatisk fra din ordre.

Kan rabatkoder kombineres med andre tilbud?


Nej, rabatkoder kan ikke kombineres med allerede nedsatte varer eller kampagnetilbud.

Prisgaranti og lager

Hvordan fungerer jeres prisgaranti?


Finder du en parfume billigere hos en anden dansk webshop, matcher vi prisen.*
Send os dokumentation via mail, så justerer vi prisen, så længe varen er på lager hos konkurrenten.

* Betingelser for prisgaranti

Matcher I priser fra udenlandske webshops?


Nej, vores prisgaranti gælder kun for danske webshops.
Vi holder dog vores priser lave og er ofte billigere end mange udenlandske webshops.

Hvordan kan jeg se, om en vare er på lager?

På produktsiden kan du altid se den aktuelle lagerstatus:

  • Leveres 1-3 hverdage (eget lager)
  • Leveres 4-8 hverdage (lager i EU)

    Er varen udsolgt, kan du tilmelde dig en notifikation, så du får besked, når den er tilbage.
Får I udsolgte produkter på lager igen?

Ja, mange populære dufte kommer løbende på lager igen. Du kan klikke "Giv mig besked" på produktsiden og få en mail, når varen er tilbage.

Tilbyder I prøver på parfumer?

Nej, vi tilbyder ikke prøver på nuværende tidspunkt, men vi arbejder på at kunne tilbyde dem i fremtiden.

Retur og refundering

Kan jeg bytte en parfume, hvis emballagen er åbnet?


Nej, af hensyn til hygiejne og sikkerhed kan vi ikke tage åbne eller brugte parfumer retur.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du har 14 dages returret.
Kontakt os via kundeservice, hvis du ønsker at sende en varer retur.
Varen skal returneres ubrugt og i original emballage.
Når vi modtager varen, refunderes beløbet inden for 3-5 hverdage.

Hvor lang er returretten?

Du har 14 dages fuld returret fra den dag, du modtager varen.

Hvor hurtigt får jeg mine penge tilbage?

Når vi har modtaget og godkendt din returvare, refunderes pengene normalt inden for 3-5 hverdage.

Hvem betaler fragten ved retur?

Hvis du fortryder dit køb, betaler du selv returfragten. Hvis vi har sendt en forkert eller defekt vare, dækker Duftia.dk naturligvis alle omkostninger.

Kundeservice

Hvordan kontakter jeg jeres kundeservice?

Du kan kontakte os via:

Hvor hurtigt svarer I på mails?

Vi bestræber os på at svare samme dag. Modtager vi din mail efter kl. 21.00 er det på næstkommende hverdag, at du kan forvente et svar.

Kan jeg ændre eller annullere min ordre?

Hvis ordren ikke er afsendt endnu, kan vi ændre eller annullere den. Kontakt os hurtigst muligt på mail.